Jak wybrać odpowiedniego dostawcę opakowań?
Decyduj raz a dobrze.
Wybór odpowiedniego dostawcy opakowań to kluczowa decyzja, która będzie procentowała w przyszłości. Każda firma liczy na długookresową współpracę, stąd już na początku trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które powinny mu ją zagwarantować. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni wszystkie oczekiwania?
1. Komfort współpracy.
Zgodnie z wynikami badania polskiego rynku B2B* to właśnie warunki współpracy są wskazywane na pierwszym miejscu przez 83% przedsiębiorców jako kluczowy czynnik przy wyborze partnera biznesowego. Na komfort współpracy składa się przede wszystkim profesjonalne doradztwo i obsługa, dbałość o realizację zamówienia, pewność przestrzegania procedur i gwarancja kontroli jakości. W efekcie Klient ma pewność, że powierza swoją markę w dobre ręce i otrzyma idealne opakowania.
2. Jakość premium.
Niezwykle ważnym kryterium wyboru dostawcy opakowań powinna być jakość premium na wielu wymiarach. Zleceniodawca oczekuje, aby jego opakowania były funkcjonalne i wytrzymałe. Dobry dostawca zadba nie tylko o dobór odpowiednich materiałów i estetykę wykonania, ale również dopracuje każdy detal. Idealny dostawca kieruje się dobrem Klienta. Aby przekonać się o różnicy między standardowym opakowaniem, a opakowaniem klasy premium, można zamówić próbki.
3. Jeden dostawca na wiele potrzeb.
Na wybór idealnego dostawcy wpływa również fakt, że wszystkie opakowania i dodatki są spójne w każdym detalu. Bardzo często firmy zamawiają wiele różnych opakowań i dodatków u wielu dostawców. W takiej sytuacji borykają się z problemem, że otrzymują produkty różniące się kolorem czy jakością wykonania. Jeden dostawca na wiele potrzeb to idealne rozwiązanie gwarantujące oszczędność czasu, pieniędzy i większy komfort pracy.
Jeśli dodatkowo dostawca oferuje szeroki zakres usług okołoprodukcyjnych, np. indywidualny projekt, kompletowanie czy konfekcjonowanie, kompleksowo odpowiada na potrzeby Klienta. Eliminuje to ryzyko niepowodzeń związanych z koordynacją zamówień u wielu dostawców.
4. Pewny wybór.
Doświadczenie dostawcy opakowań to kolejny element, na który warto zwrócić uwagę. Firmy działające na rynku od wielu lat mają już sprawdzone procedury, procesy produkcyjne i logistyczne, co przekłada się na lepszą jakość obsługi oraz realizacji zamówień. Uzyskanie najważniejszych certyfikatów branżowych oraz zaufania wielu prestiżowych marek to kolejne czynniki istotne przy wyborze dostawcy. Potwierdza to fakt, że aż 51% przedsiębiorców uznaje opinie Klientów za istotny czynnik przy wyborze partnera biznesowego.
5. Koszt a jakość.
Badania przedsiębiorców wskazują, że cena nie ma największego wpływu na wybór partnera biznesowego. Rynek się zmienił i przedsiębiorcy wiedzą doskonale, że najtańsze rozwiązania nigdy nie są najlepsze. Opakowania niskiej jakości mogą nie tylko wpłynąć negatywnie na wizerunek marki, ale również okazać się mniej trwałe. Mogą dodatkowo zmniejszyć postrzeganie wartości zakupionego produktu. Finalnie okazuje się, że koszt opakowania nie jest zbędnym wydatkiem, a dobra inwestycją w wizerunek marki.
Solidny dostawca - gwarancja zadowolenia
Wybór idealnego dostawcy opakowań wymaga uwzględnienia wielu czynników. Ważny jest komfort współpracy, jakość premium oraz znalezienie jednego dostawcy na wiele potrzeb, do którego Klient będzie miał zaufanie i otrzyma opakowanie w najlepszej relacji jakości do ceny. Starannie dobrany dostawca nie tylko spełni oczekiwania Klienta, ale również pomoże zapewnić przewagę konkurencyjną na rynku.
*Źródło:
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2021/10/Raport_2018_Proces_zakupowy_w_B2B.pdf
Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie