Jak idealnie zapakować produkt?

Opakowanie ma znaczenie?

Opakowanie ma istotny wpływ na wizerunek danego produktu i decyzję zakupową. Aż 83% badanych* wskazuje, że ciekawe opakowanie zachęca do zakupu. Szczególnie ma to duże znaczenie w przypadku zakupu prezentów. Ponad ¾ respondentów jest zdania, że wygląd opakowania może wpłynąć na postrzeganie samego produktu i ocenę jego jakości. A jeśli opakowanie wygląda na drogie, produkt może być postrzegany jako premium.


Wręczanie prezentów to nie tylko gest, ale także sztuka, w której ważną rolę odgrywa estetyka opakowania. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje starannie zapakowany podarunek, potrafi zbudować pozytywne emocje i sprawić, że obdarowana osoba poczuje się wyjątkowo. Szczególnie w przypadku produktów premium opakowanie powinno być równie luksusowe, jak sam produkt. Jak więc zapakować prezent, aby wywoływał efekt WOW?

1. Pierwsze wrażenie.

Aby idealnie zapakować produkt, należy w pierwszej kolejności wybrać odpowiednie opakowanie. Warto szukać takich dostawców, którzy mają szeroką ofertę opakowań i dodatków. Produkt, który przykuje uwagę swoim opakowaniem, ma większe szanse na wywołanie efektu WOW.


W przypadku eleganckich produktów tj. np. pióro, doskonałym wyborem będzie zawinięcie pudełka z piórem w papier dekoracyjny oraz zawiązanie kokardki z satynowej tasiemki. Aby wzmocnić efekt można zastosować 2 rodzaje tasiemek o różnych fakturach lub innego rodzaju dodatki jak suche kwiaty czy liście. Tak przygotowany prezent wkładamy do torby papierowej wypełnionej bibułką. Na koniec mocujemy zawieszkę z dedykacją.


2. Detale mają znaczenie.

Detale są niezwykle istotne w procesie pakowania prezentów. Tasiemki, wstążki, kokardki czy personalizowane zawieszki nie tylko upiększają opakowanie, ale także dodają mu unikalnego charakteru.


Alternatywnym rozwiązaniem może być eleganckie pudełko  wykonane z wysokiej jakości materiałów. Przyjazna w dotyku rypsowa tasiemka z nadrukowanym logo doda opakowaniu unikalnego charakteru. Delikatne wypełnienie, np. z aksamitu lub papieru, dodatkowo ochroni drobne elementy. Takie detale stanowią dopełnienie całości, które przyciągnie uwagę Klientów.

3. Harmonia kolorów i tekstur.

Idealnie zapakowany prezent to nie tylko odpowiedni wybór opakowania, ale także harmonijny dobór kolorów i tekstur. Kolor dodatków powinien być dobrany w sposób kontrastujący lub harmonizujący z kolorystyką opakowania, co nada całości spójności wizualnej.


W przypadku produktów premium warto postawić na eleganckie barwy, które kojarzą się z luksusem lub przyciągają uwagę. Kolorystyka powinna być spójna, a tekstury materiałów – takie jak matowa powierzchnia pudełka i wstążki – dodadzą głębi całej kompozycji.


4. Personalizacja.

Personalizacja opakowania sprawia, że prezent nabiera unikalnego charakteru. Może to być nie tylko logo firmy czy indywidualny kształt opakowania (link – inne opakowania). Wachlarz możliwości jest ogromny. Idealnie sprawdzają się zawieszki typu tagi z imieniem obdarowywanej osoby lub krótką wiadomością. Taki detal sprawia, że obdarowana osoba czuje się wyjątkowo. Dodatkowo personalizowane opakowania wzmacniają relację z Klientem i budują lojalność wobec marki. 

5. Perfect unboxing experience.

Wszystkie te działania mają doprowadzić do osiągnięcia efektu Perfect unboxing experience, czyli perfekcyjnego doświadczenia podczas otwierania opakowania. Pierwszy kontakt z produktem ma wzbudzić radość, zbudować pozytywne skojarzenia z marką, a przede wszystkim wpłynąć na powtórzenie zamówienia w przyszłości. W efekcie zwiększy lojalność wobec marki, wzmocni pozytywny efekt pozakupowy oraz wzbudzi chęć polecenia produktu innym.


Opakowanie ma znaczenie

Czy idealne opakowanie w ogóle istnieje? Tak – o ile dobrze poznamy oczekiwania Klientów. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci skomponować opakowanie, które będzie dopracowane w każdym detalu.


*Źródło:https://asmresearch.pl/case-studies/jakie-opakowanie-sprzedaje-produkt-case-study/

Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie