Układ blogu

Unboxing jako narzędzie zwiększające sprzedaż

Unboxing - droga do idealnego opakowania.

Sprzedaż nie kończy się w momencie zakupu. Aby zbudować lojalność Klientów i zwiększyć sprzedaż, marki muszą zadbać o każdy aspekt doświadczenia zakupowego – od decyzji o zakupie aż po moment, w którym klient fizycznie otworzy zakupiony produkt. W tym kontekście unboxing, czyli otwieranie opakowania, stało się ważnym narzędziem marketingowym, które znacząco wpływa na sprzedaż.


Czym jest unboxing?

Unboxing to moment, kiedy Klient otwiera opakowanie i po raz pierwszy styka się z produktem. Atrakcyjne opakowanie może wzbudzić radość, zbudować pozytywne skojarzenia z marką, a przede wszystkim wpłynąć na powtórzenie zamówienia w przyszłości.

Dlaczego unboxing ma znaczenie?

Dobrze zaprojektowane opakowanie może wzmocnić efekt unboxing experience, czyli wzbudzić pozytywne emocje związane z zakupem. W efekcie zwiększy lojalność wobec marki, wzmocni pozytywny efekt pozakupowy oraz wzbudzi chęć polecenia produktu innym. Według badań, aż 52%* konsumentów ponownie dokona zakupu u sprzedawcy, jeśli proces otwierania zakupionego produktu był pozytywnym doświadczeniem. 


Unboxing jako element świadomej strategii marketingowej

Zadbanie o unboxing experience w strategii marketingowej może przynieść wiele korzyści. Oto kilka kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu tego doświadczenia:

  • estetyka opakowanie to pierwszy fizyczny kontakt Klienta z marką. Najwyższej jakości materiały oraz eleganckie wykończenia mogą podkreślić wartość produktu i sprawić, że będzie postrzegany jako luksusowy.
  • design – wyróżniający się projekt opakowania wzmocni efekt WOW podczas pierwszego kontaktu z produktem. Decydujący wpływ mają: oryginalny nadruk, nietypowe uszlachetnienia, dobrze dobrany surowiec czy dodatki tj. np. tasiemka czy bibułka.
  • funkcjonalność – opakowanie musi być nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Oprócz łatwego otwierania ważne są niestandardowe rozwiązania np. zamek błyskawiczny, perforacja, taśma ułatwiająca zamknięcie czy taśma ułatwiająca zwroty. 

Wpływ unboxingu na sprzedaż

Unboxing ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży. Oto kilka przykładów, które mogą przyczynić się do tego wzrostu:

  • dobrze dobrane dodatki do opakowań – wystarczy zawinąć produkt w bibułkę, aby zwiększyć wartość postrzeganą produktu i wywołać więcej pozytywnych emocji poprzez przedłużenie momentu rozpakowywania;
  • ekologiczne opakowanie – coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, czy opakowania są przyjazne dla środowiska. Wykorzystanie ekologicznych materiałów potwierdzonych certyfikatem FSC® może pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki i zyskać sympatię świadomych ekologicznie Klientów;
  • wielokrotne użycie – idealnie zaprojektowane i wykonane opakowanie nie jest zbędnym wydatkiem, a dobrą inwestycją. Dzięki temu, że jest wielokrotnie używane, stanowi doskonałą reklamę marki i przynosi nowych Klientów.

Czy warto inwestować w opakowanie?

Unboxing to narzędzie, które może znacząco wpłynąć na postrzeganie marki, budowanie lojalności Klientów i zwiększenie sprzedaży.  W związku z tym warto zainwestować w opakowania, które nie tylko ochronią produkt, ale także wzmocnią zadowolenie Klientów, przekładając się na długoterminowy sukces marki.


Jeśli zależy Ci, aby zadbać o pozytywny efekt unboxing experience, poznaj naszą ofertę opakowań. Skontaktuj się z naszym Doradcą, aby pomógł Ci wybrać produkt dopasowanych do Twoich potrzeb.


* Źródło: https://www.retailtouchpoints.com/resources/62-of-unboxing-video-viewers-are-researching-the-product-inside

Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie

Share by: